1.8.16

DIY: flapjes voor je schoenen


Ik kijk naar beneden en daar zie ik ze pronken aan mijn schoenen. De poging om zelf flapjes te maken is gelukt en nu ga ik jullie vertellen hoe je ze zelf kan maken. Super simpel en heel leuk.


Wat heb je nodig?

- schaar
- lijm
- stukken leer
- stof
- lat
- gatenmaker voor een riem
- potlood
- patroon dat je hier (KLIK) kan vinden

Hoe maak je die befaamde flapjes nu?

- Beplak je leer met een leuk stofje. (je kan deze stap overslaan)
- Neem het leer ('gebruik de slechte kant') en teken de afstanden  en symbolen over van het patroon.
- Knip de omtrek van het flapje uit.


- Knip nu de lijnen in het leer.


- Maak van de uiteindes van de franjes driehoekige uiteindes (of een andere vorm)


- Knip nu de gaatjes voor je veter met de gatenmaker.




Dat is alles wat je moet doen. Nu kan je zelf pronken met je zelfgemaakte flapjes! Je kan verschillende varianten maken zoals jullie kunnen zien, heb ik 2 verschillende flapjes gemaakt: één uit volledig leer (die ik gebruikte voor de uitleg) en één met leer en stof (die met de bloemetjes). Alles is mogelijk.


13 opmerkingen :

  1. ZE ZIJN ZO LEUK KLAARTJE! Ik ga meteen op zoek naar een stuk leer. Ik heb hier nog goude en zilvere acrylverf staan, dus mijn flapjes worden goud en zilver gestreept :) Oh, of met glitters... Ik krijg hier zoveel inspiratie van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aah, Klaartje wat leuk! Echt heel erg tof dat het gelukt is. Ik denk dat dit ook erg cute is bij m'n docs, dus ik ga het proberen! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo toooof! Maakt het echt veel fleuriger. Super nice.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is zo tof! Ik had eigenlijk nooit verwacht dat je het met leer ging doen. (Ik dacht gewoon stof ofzoiets) Echt tof gedaan! Alleen lastig nu welk stofje ik erop wil, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat je er uit zal geraken, haha. ;)

      Verwijderen
  5. Wat een leuke en makkelijke diy! Het is niet in me opgekomen om dit zelf te maken. Maar als ik zie hoe makkelijk dit is wauw! En de foto's zijn zo mooi van je, Klaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig idee! Ziet er echt fantastisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ahh Dit is zo'n tof idee! Ik ben echt fan van je flapjes! Je hebt d'r alleen we de geschikte schoenen voor nodig en die ontbreken hier nog...

    BeantwoordenVerwijderen